Deze week mochten we eindelijk onze eerste mini musical laten zien! We hebben de afgelopen weken flink geoefend. Op de eerste schooldag van het jaar begonnen we al met het lezen van het verhaal. We speelden de mini musical ”De Tijdlijn”. De klas was in 2 groepen verdeeld en beide speelden ze hetzelfde verhaal. We hadden 2 optredens dus kon elke groep een optreden doen. Wat is er veel geleerd de afgelopen weken op het gebied van drama en muziek! We oefenden het liedje eerst met de ingezongen versie en al snel konden we overstappen op de instrumentale versie. Iedereen leerde zijn tekst uit zijn hoofd. Al snel merkten de meeste kinderen dat ze ook de tekst van hun tegenspelers moesten kennen om te weten wanneer ze aan de beurt zijn. We oefenden het bewegen op het speelvlak, het acteren met je hele lichaam, de mimiek, luidheid van de stem en het begin en eind van de show. Van voorstellen tot buiging, jee wat komt daar veel bij kijken! De kleding en attributen moesten geregeld worden. Sommige meiden tekenden zelf een shirt passend bij hun rol. Ook werd er een grote tijdlijn gemaakt van een laken. De creativiteit was volop aanwezig! Hoe dichter we bij het optreden kwamen hoe spannender het werd. Niet iedereen reageert dan leuk naar elkaar. We hebben besproken wat de handigste manier is van reageren. Want wie gaat er nou beter spelen door gezeur? Niemand natuurlijk. Elkaar aanmoedigen en helpen is veel handiger en zorgt voor een nog beter resultaat. Veel kinderen hebben enorm veel plezier in het spelen van een musical. Beide optredens voor de opening van de Kinderboekenweek gingen erg goed. Waar er bij de eerste voorstelling nog best veel zenuwen waren, waardoor er wat sneller gezongen werd dan de muziek, lukte dit bij de 2e voorstelling perfect. Zo snel kun je je fijn voelen op het toneel! We mochten ontzettend veel complimenten in ontvangst nemen van ons publiek. Trotse broertjes en zusjes zaten er in de zaal. Er werd gelachen, meegeklapt en genoten. Wij hebben al zin in onze volgende musical!
Ons doel voor dit schooljaar is een hechte groep worden waarin echt contact en verbinding aanwezig is. Om dit te bereiken doen we naast de musicals veel spellen en activiteiten. We hebben een activiteit gedaan die gaat over vertrouwen. We maakten een brug van stokken (gedragen door klasgenoten), waar iedereen overheen liep. Ieder heeft over de brug gelopen en de stokken vastgehouden. Er was onder andere vertrouwen, kracht, handigheid en focus voor nodig. We leerden stevig staan met onze benen een klein stukje uit elkaar. Het was mooi om te zien hoe sommige kinderen hun schouder aanboden om steun te bieden. Aan het eind van de week speelden we in de klas gezelschapsspelletjes. Er staat in onze klas een kast vol leuke spellen die de kinderen nog niet echt kenden. Het was de hoogste tijd om ze uit te proberen. Wat was er een fijne sfeer! Het voelde echt goed dus gaan we hier meer van doen de komende tijd!