-Wat is het fijn om weer in de klas te zijn met de kinderen. Wat is het fijn om de interactie weer te voelen, de kinderen weer te zien leren, spelen en glimlachen. En wat voelt het goed om de kinderen te kunnen troosten waar dat nodig is.
- Wat is het fijn dat wij mooie gesprekken met elkaar kunnen voeren in de klas. Gesprekken over nieuwe schoenen, een nieuw hondje, een nieuw computerspel, een mooie jurk of een kraal van een armband. Er zijn ook mooie gesprekken over Corona. Wat was er fijn toen je thuis was? Was er ook iets minder fijn? Hoe is het weer om op school te zijn? Is dat spannend? Waar voel je die spanning dan? Wie is meneer Rutte en wat heeft hij allemaal besloten voor ons land? Wie is onze koning en koningin?
- Wat is het fijn dat wij weer kunnen gymmen met juf Petra.
- Wat is het fijn dat wij elke dag een filmpje maken voor de andere kinderen van de klas.
De kinderen van maandag maken een filmpje voor de kinderen van dinsdag. De kinderen van dinsdag maken weer een filmpje voor de kinderen van donderdag. En zo gaan we door. Elke dag vertellen we iets. Maandag en dinsdag hebben wij een wens voor elkaar uitgesproken! Ik wens dat jullie een fijne gymles hebben, ik wens dat jullie leuk rekenen, ik wens dat jullie fijn buitenspelen. Zo blijven wij toch een beetje met elkaar verbonden. Na het Hemelvaart weekend gaan wij in de klas ’het engelenspel’ van kerst spelen, maar dan alleen met onze klas.
- Wat is het fijn dat wij met zijn allen de klas goed schoon en fris kunnen houden.
- Wat is het fijn dat wij goed de afspraken weten in de school, waar je mag lopen en waar je mag komen.
- Wat is het fijn dat wij in de klas lekker kunnen werken aan onze werkjes. Én wat hebben een hoop kinderen thuis goed gewerkt en geoefend. Het is ook leuk dat wij in de klas weer verven en knutselen. En de K’nex en de Logo is ook heel fijn om mee te spelen.