A De activiteiten zullen zoveel mogelijk aangepast worden aan de belevingswereld van de kinderen. Ik probeer de actualiteiten erbij te betrekken.
B Het is belangrijk dat een kind met veel plezier leest. Het is daarom fijn als jullie het lenen van een boek in de bibliotheek stimuleren.
C We werken met computers en tablets in de klas.
In groep 2 werken we aan cijferherkenning.
D De kinderen mogen op donderdag een tosti meenemen naar school.
E Het eten en drinken mag in het laatje van de kinderen. Het laatje staat op de gang.
F Het flitsen van letters en woorden is erg belangrijk in groep 3.
De kinderen mogen een foto meenemen van thuis. In de klas is een familieboom waar we de foto in kunnen hangen.
G Wij gymmen op maandag en woensdag in de speelzaal in school.
H We zijn er om elkaar te helpen. Ik zal dit stimuleren bij de kinderen.
Wij hebben een mooie huishoek in de klas.
I Iedereen werkt of speelt in de prikkeltijd.
We hebben een ik-tafel in de klas. De kinderen nemen van thuis spullen mee die zij belangrijk vinden. Bijvoorbeeld een lievelingsboek, lievelingsspeelgoed, een knuffel, een baby foto enz. Deze spullen worden op de ik-tafel neergezet.
J Het feest van de jarige wordt gevierd tijdens de pauze. Wil je kind trakteren dan hoor ik het graag.
K Speel op het Kleurenorkest je eigen deel van het muziekstuk en laat je begeleiden door de dirigent.
L Ik wil elke ochtend gaan lezen met leesmoeders. Wie heeft er zin en tijd?
M We doen dansen, drama en muziek in de klas.
N We werken steeds met een nieuw thema in de klas.
O Als je kind opgehaald wordt door de opvang, wil je het even aan mij doorgeven?
P Ook dit jaar werken we het liefst met projecten. Binnen de projecten passen wij de lessen zoveel mogelijk aan, versieren de klas en maken er leuke uitstapjes bij.
R Met rekenen werken we in de methode Math - Exova. Dit is een digitaal rekenprogramma. Wij werken ook nog uit een rekenschriftje en wij maken ook nog veel gebruik van concreet rekenmateriaal.
S We gaan schrijven met blokletters.
Wij hebben een nieuwe snoezeltent in de klas. De kinderen kunnen daar lekker liggen en een boekje lezen.
T Ieder kind heeft zijn eigen talent.
U Ook dit jaar wil ik weer een aantal uitstapjes maken. Het liefst aansluitend bij het project waar we die periode mee bezig zijn.
V We gebruiken in de klas een vraagdobbelsteen. Deze dobbelsteen ligt bij de kinderen op tafel. De kinderen kunnen hier mee aangeven of ze wel of geen vraag hebben.
W Leuke weetjes van de klas komen in nieuwsberichten op de website.
Z Elke week is er iemand het zonnetje van de week. Dit betekent dat dit kind die gehele week extra in de belangstelling staat. Dit kan bijvoorbeeld gaan over wat het kind goed kan.