Wist je dat ..
- Wij woordjes schrijven met de letters die wij al hebben geleerd? Maandag hebben wij woordjes gemaakt met de /v/ of de /f/! Je hoort geen verschil, maar soms is er wel iets waardoor wij het kunnen onthouden. De /f/ komt altijd achteraan wanneer je daar de /f/ hoort. Een fles is lang, dus je schrijft de ... een lift is lang, dus dan gebruik je de ... een vloer is laag, dus dan ..?! Een film is heel leuk en bij het woordje verf gebruik je ze allebei.
- Wij bij het woordje staf een staf hebben gemaakt van papier maché? Eerst hebben wij met kranten en lijm een staf gemaakt. Vervolgens hebben wij die staf met vliegerpapier een kleur gegeven. Je handen worden wel een beetje lijmerig, maar dat is juist ook wel leuk.
- Wij Americo of/en Ozosnel hebben getekend met wasco en ecoline? Ik kan wel spreken van kunstwerken, wat zijn ze mooi geworden. Wij hebben ontdekt dat ecoline niet pakt op wasco. Én wij hebben een paard leren tekenen. Juf had verschillende stappenplannen voor het tekenen van een paard.
- Wij onze slof hebben gezet? Het was best even spannend, want sommige kinderen hebben dezelfde sloffen. Dat zal dan toch een probleem zijn. Daniel had een goed idee om te kijken naar de maat en daarna was het toch ook wel een goed idee om overal briefjes bij te leggen. De volgende dag waren de cadeautjes verstopt in een zak. De zak hing in de hoepel van de zonnetjes.
-Wij pietengym hebben gehad van juf Petra? Het was een hele leuke gym én alle kinderen hebben een diploma verdiend.
-Wij pepernoten hebben gebakken in de klas? Nou ja klas, koffiekamer was het. De mama van Toots, Syl en Joeke hebben dit met de kinderen gebakken. Er was een recept en de kinderen moesten goed kijken naar de juiste hoeveelheden en dus goed wegen. Mama’s, nogmaals dank, het was heel fijn dat jullie er waren. En de pepernoten waren heerlijk. Alle kinderen hebben een doosje met pepernoten mee naar huis gekregen. Zijn ze ondertussen allemaal al op?