Maandagmiddag 12 maart was echt super leuk.
In de portfoliogesprekken met groep 6 hadden meerdere leerlingen aangegeven dat ze het leuk vinden om met jongere leerlingen te werken, te helpen of gewoon samen te zijn. We doen al tutor lezen met groep 3 en af en toe rekenen we met kinderen uit groep 5. Maar het is leuk als ”de grote” juist materiaal moeten maken voor de jongeren. Door materiaal te maken, moet je echt goed door hebben hoe iets werkt.
Ons thema was: Klokkijken. En maandag was ”de test”. Dus acht leerlingen werden gekoppeld aan groep 3 en groep 5 leerlingen. Als dit goed lukte, zouden we ook groep 4 gaan toevoegen. En jawel...missie geslaagd ??
Er werd namelijk zoveel gedacht, gemaakt en gerekend. De hele groep 6 sloeg door in digitale klokken maken. Ze wilde zelfs een nieuwe map om meer workshops te kunnen maken en bewaren.
Heel leuk om te zien hoe ontzettend goed er werd voorbereid. Precies ook die leerlingen die het hadden benoemd in de portfolio, hadden thuis zelfs al klokken en opdrachtkaartjes gemaakt.
Heel leuk bedacht was ”De levende klok”. Eén leerling voor de minuten en één leerling voor de uren. Amy zei: ”drie uur”en dan gingen de leerlingen op de goede plek staan. Daarna: ”half vijf”....eeehhhh, ja die weten we.... en zo leuk!! AHA met succeservaringen. Hier gaan we meer van doen!