Nieuwtjes uit groep 2/3

ingevoerd op 09-11-2017

Foto 1
Bij foto 1 zien jullie hoe Justin aan het werk is in zijn griezelboekje. We hebben allemaal een griezelboekje met allemaal griezelopdrachten daarin. Justin is nu 8 verschillen aan het zoeken. Hij had de verschillen zo gevonden. Erg knap.

Foto 2
Op deze foto is te zien hoe Simme met zijn vorm en klankboek bezig is. Hij was zo mooi geconcentreerd. Je maakt eerst met zelf gekozen kleuren het figuurtje na om vervolgens het na te kleuren. 

Foto 3
Wisten jullie dat vroeger uitgeholde pompoenen werden gebruikt om geesten weg te jagen. We hebben het woordje geest geleerd, de film ’Aladdin’ gekeken tijdens het tosti-eten en we hebben pompoenen gemaakt van klei. De kinderen hebben allemaal een lichtje van juf gekregen, zodat hun pompoen ook licht kan geven. De pompoenen staan allemaal op onze kijktafel bij de deur. De kinderen zijn er heel trots op. Op onze pompoenen staan de initialen van de kinderen. De eerste letter van je voornaam en de eerste letter van je achternaam. We hebben toen ontdekt dat Julius en Justin dezelfde initialen hebben, namelijk JH. 

Foto 4
We bespreken dagelijks wat voor dag het is. We zingen daarbij een liedje en we leren in welke maand we leven. We weten wat voor seizoen het is: namelijk de herfst en we oefenen nu ook al met de datum. Gijs en Dylan zijn hier erg alert op. Zij veranderen dit ’s morgens al meteen. Interessant was vanmorgen: hoe om schrijf je nou de 9? 

Foto 5
Op deze foto zien jullie Carlijn, Guus en Josephine. Zij spelen in de heksenhoek. In dit heksenhuis kun je een heksenpap maken, je kan een toverrecept schrijven en je kan je verkleden als heks. De kinderen spelen graag in het huis. 

Foto 6
Marie heeft met ”lettertje tik” haar naam gemaakt. Ze heeft ook de naam van haar zusje gemaakt. Op de derde regel staat eerst de M van Marie, dan staat er Ive, dan heeft ze de C van Cato en de B van haar vaders naam. Het is zo leuk om met een kind in gesprek te gaan wat betreft een werkje. 

Wat nog meer
- We gaan straks 4 donderdagen naar de judo. We hebben er al super veel zin in. 
- Wie heeft er een zoekboek, bijvoorbeeld het boek van: ’Waar is Wally’?
- Op de gang en op het raam hangen kunstwerken. We hebben stippen van de bovenkant verbonden met een stip aan de onderkant. Daarna hebben we gekeken welk ontstaan vakje we eventueel kunnen inkleuren. Dit is een oefening om de rechter-hersenhelft en de linker-hersenhelft aan het werk te zetten.

IMG_5145 IMG_5145
IMG_5130 IMG_5130
IMG_5154 IMG_5154
IMG_5090 IMG_5090
IMG_5044 IMG_5044
IMG_5028 IMG_5028