Letterfeest
Voor de voorjaarsvakantie hadden we ons letterfeest. We stonden er even bij stil hoe ongelofelijk knap het is dat al onze kinderen alle letters weten. Hiervoor kregen zij een diploma en een roos.
Fanny: het letterfeest was leuk, we kregen een roos.
Audrey: ik had mijn feestjurk aan. Het was een feest. We kregen een mooie roos en de roos bleef heel mooi. De roos stond vlakbij de televisie.
Menno: ik vond het leuk.
Ole: ik vond het super leuk. Mama kwam kijken, dat was echt leuk.
Jop: mijn mama maakte foto’s. We kregen een roos en een diploma.
Caitlin: het was echt heel erg leuk.
Fay: ik vond het leuk. We kregen een diploma en een roos. Het podium was leuk in de klas.
Julia: ik vond het leuk. Oma kwam kijken.
Nysah: ik vond het leuk dat we zelf mochten kiezen of we wel of niet op het podium mochten.
Nahla: ik vond het leuk dat er zoveel mensen waren.
Louis: super leuk.
Gijs: ik vond het super leuk. De roos mocht op mijn slaapkamer.
Ilse: het was heel leuk.
Niek: oma en mama waren er, het was een echt feest.
Kian: het was leuk.
Nieuw thema: KUNST
We gaan in de klas werken met het thema kunst. We gaan meedoen met een project wat KUNSTWEKEN heet. Hierbij gaan we verschillende kunstenaars behandelen. We beginnen deze week met PIET MONDRIAAN. We maken een eigen schilderij in zijn stijl. Het schilderij van de kinderen zal ik opsturen. Er zal voor elk kind een online museum worden aangemaakt. In dit museum zal met een wachtwoord het schilderij te bekijken zijn. Jullie krijgen hier later de gegevens van.
We gaan in de klas ook een eigen atelier maken met allemaal mooie schilderijen, beelden en portretten. Wanneer de schilderijen klaar zijn, worden ze tentoongesteld in ons museum op school. Jullie krijgen daar vanzelf een uitnodiging van. De kinderen leren dat een schilderij een naam heeft. Lis heeft een heel mooi portretschilderij van zichzelf gemaakt, ‘de Mona Lis’. We gaan met elkaar schilderijen bekijken en bedenken daar een passende titel bij. We gaan ook een titel bij ons eigen schilderij of beeldje bedenken en die op een kaartje schrijven. We gaan ook met elkaar kleuren mengen. Sil kan namelijk toveren met kleuren! Hij mengt de kleuren rood en geel en dat wordt oranje! We gaan met elkaar ontdekken welke kleuren je nog meer kunt toveren door het mengen van kleuren.