Nieuwtjes uit groep 2/3

ingevoerd op 10-11-2016

Het woordje KOEK
Koekjes, koekjes en koekjes; laat juf nou net dol zijn op koekjes. Bij het woordje KOEK horen dus KOEKJES. Een koekje tijdens het werken en samen koekjes bakken. De mama van Nahla en Fanny kwamen ons hierbij helpen. We hebben alle koekjes opgegeten en natuurlijk aan de andere meesters en juffen uitgedeeld. We hadden zoveel koekjes gebakken dat sommige kinderen wel een koekje voor hun mama mee wilde nemen. 
En ... we hebben wel 30 woorden met de /oe/ bedacht. Knap hé

Het woordje IJS
We hebben het woordje ijs geleerd. Mmmm daar hoort natuurlijk wel een ijsje bij. 
Iedere week proberen we een nieuw liedje te leren. Deze week was het een liedje over IJSJES ... De één is gek op waterijs van cola of citroen. De tweede wilt graag vruchtenijs met perzik en meloen. De derde wilt frambozenijs of ijs met karamel.
Maar vraag je mij wat ik graag wil dan zeg ik altijd snel;

Ik ben stapeldol op roomijs en op ijs met chocolade
En is er ijs met nootjes, roep ik meteen hoera
Want als er ijs op tafel staat dan smul ik er ook van,
Maar het fijnste vind ik toch het ijs waar op ik schaatsen kan!

We hebben met zijn allen ijsjes gegeten in de kring. Je mocht kiezen uit chocola, vanille of aardbei. Ole had nog een goed idee: het volgende woordje wordt chocola. 

Ilse heeft iets bijzonders. Maandag had zij een vlecht van de letter /v/ in haar haar. Dinsdag, de dag waarop we ijsjes hadden in de klas, had zij een letter /ij/ van vlechten in haar haar. 

Klokkijken
We zijn in de klas begonnen met klokkijken. De hele uren en langzaam gaan we straks ook beginnen met de halve uren. We kijken met elkaar hoelaat het is en we geven daarna ook aan waarom het zo laat is. De grote wijzer geeft namelijk het uur aan en de kleine wijzer hoelaat het is. 

Schrijven met scheerschuim
Woensdag hebben we met elkaar verschillende letters geschreven met scheerschuim. En dat was leuk. 

Kwartet met meester Joran
Meester Joran heeft afgelopen dagen met de kinderen het spelletje kwartet gespeeld. De kinderen zijn helemaal enthousiast geworden van het spelletje. Verzamel zo snel mogelijk vier woorden waarin dezelfde letter voorkomt. Dit kwartetspel is bedoeld voor kinderen die leren lezen.

IMG_3251 IMG_3251
IMG_3258 IMG_3258
IMG_3268 IMG_3268
IMG_3339 IMG_3339
IMG_3356 IMG_3356